20 november 2022

Tussendoorvragen


Hoe laat zou het al zijn?

Waarom voelde ik me even zo hulpeloos en wereldvreemd bij het kijken naar die serie?

Zal ik al even aan de tweede krant beginnen, of zal ik alles houden voor vanmiddag?

Wanneer zal ik haar nog eens zien?

Is die varen echt beter aan het groeien of lijkt het alleen maar zo?

Hoe zou ik best antwoorden op de vraag hoe het met me gaat?

Welk woord zal ik gebruiken om die mail af te sluiten?

Hoe kun je nu als minister zo schaamteloos cynisch en egoïstisch reageren?

Waar zitten die lagen in mijn lichaam?

Hoeveel tekst moet ik nog schrijven eer die nota klaar is?

Wie zal ik mee in mijn hoofd laten?

Hoe zou ik me daarbij voelen?

En Haydn?

Waar zou die cd van Tuba Skinny ondertussen al zijn?

Zou ik ook een foto van Fons moeten hebben in mijn telefoon?

Waar is het jongetje nu?

Zou ik niet beter morgenvroeg nog een extra brood halen op weg naar het werk?

Hoe staat ze op de foto in de krant?

Hoe komt het dat deze krant zo vaak wel kan wat die andere niet kan?

Zou ze nog steeds ziek zijn?

Uit welke tekst kwam dat citaat van Wolfgang Sachs nu ook al weer?

Is het waar dat ik zo ascetisch ben, zoals zij zei vorige week?

Zou de tekst zoals die nu is en waaraan ik toch wel lang heb gewerkt wel nuttig zijn?

Hoe zou de stem klinken van die schrijfster in dat interview?

Hoe komt het dat dat been niet warm wordt?

Zou dit alles de dingen zachter kunnen maken?

Was dat een peer die uit de fruitmand viel?

Wie zou er hier nu ook mogen zijn terwijl ik hier zit te lezen?

Waarom kan ik me nog altijd niet voorstellen hoe Mrs Dalloway eruit ziet?

Welke woorden zou ik best kiezen om te zeggen aan hem wat ik van zijn boekje vond, waarom het zo goed is?

Welke uitvoering van het Erbarme dich zou dit zijn?

Zou ze nog weten dat ik dankzij haar dit muziekstuk heb leren kennen?

Heb ik nu niet te veel aardappelen geschild?

Kijk ik genoeg naar de planten terwijl ik ze water geef?

Hoe komt het dat die hand soms trilt?

Moet ik dat toch loslaten?

Geen opmerkingen: